Det nya goda livet

2018-03-25
15:21:36

JAG BEHÖVER INTE VILA

Jag behöver sova gott om natten. Det  klart alla behöver vila men när min hjärna "go bananas" så är det inte ligga på sofflocket jag behöver. 
Vart kommer det här utspelet från nu då? Jag träffade på min kompis man i mataffären  i kassakön i fredags (och jag har inte riktigt släppt det). När jag hade betalat och höll på att packa mina kassar och han skulle passera bakom mig med sin vagn så säger han lite så där på skoj: 
- Nu smiter jag bakom här. Varpå jag svarar:
- Ja, nu får man passa sig, vill inte bli påkörd. Då svarar han:
- Då kanske det går en hälsenan. Det skulle tvinga dig till lite välbehövd vila. 
Jag:
- Ha, ha... öh? 
Jag tog inte jätteilla vid mig men började fundera på hur olika människor kan se på saker och ting. 
Det är min hjärna som är överhettad då och då, inte resten av kroppen! Jag mår inte bra av inaktivitet, löpningen är min terapi och vila.
Idag sprang jag första milen för året och passet blev precis så prestigelös som jag tänkt mig och jag avslutade med att öka sista två kilometrarna, underbart. 
Hur mår jag nu? 
Jag är avslappnad, inget virrvarr i hjärnan. Jag känner mig redo för den kommande veckan. Ska snart hämta hem min älskade sambos om kommer från Mallis. Så vila behöver inte innebära stilla i en soffa, det kan innebära 10 km löpning i skogen med. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: