Det nya goda livet

2018-02-24
17:50:11

15 min of running

Dags att komma igång efter sjukdomsbilden. Jag läste på skidåkaren Johan Olssons instargrsmkonto @minforstaklassiker att han efter sjukdom alltid kör samma test:
Dag 1: 15 min jogg
Dag 2: 15 min jogg fm + 15 min jogg em
Dag 3: 30 min jogg fm + 30 min jogg eftermiddag
Dag 4: 45 min jogg fm + 30 min styrka em
Dag 5: 60 min skida eller jogg + 30 min styrka
Dag 6: Vila 
Vid minsta bakslag längst vägen så är det vila, då är inte kroppen redo att köra igång efter sjukdomar. 
Nu är ju inte jag en fd elitskidåkare så jag modifierar lite ☺️ jag spikar inga träningspass uta dagarna kan kan bli lite hur som helst lite beroende på vad vännerna vill träna också. Som sagt, jag är inte en elitidrottare, det ska vara kul, hela vägen 😃 så här såg det ut idag i all fall. 
Dag 1 (idag): 15 min jogg + lätt yoga 


2018-02-19
18:03:39

Host och harkel

Nä då. Jag inser att jag trots allt efter snart två veckor utan någon högpulströning klarat mig lindrigt undan med endast ont i halsen och väldigt trött. Jag har kompisar, koller och barn som drabbats betydligt hårdare av årets influensa med hög feber och sjukhusvistelse. 

Denna sjukdomsperiod har fått mig att stanna upp och verkligen sätta in och använda vissa mentala verktyg jag fått  i praktiken.  För även om jag varit trött så har jag konstaterat att så är faktum, utan att klanka ner på mig själv och känna en stress över att inte få träna på det sätt som jag tänkt mig. Jag har istället hittat nya sätt :) 
Jag har till exempel börjat yoga. Jag går och lägger mig tidigt och har inte ens behövt klockan när jag ska upp. Tagit fram yogamattan och kört igång. Det har varit toppen. Så jag hoppas att komma ur den här sjukdomsperioden med kanske lite sämre flås men med en betydligt starkare grundstryka. 
(null)
#yogawithadreane, grymt pedagogisk och bra tjej som visar bra och enkla yogaövningar i denna 20 mins film.