Det nya goda livet

2018-12-17
21:55:16

Sicken höst, livet återvänder

Året börjar närma sig sitt slut och jag tittade tillbaka på en fantastisk träningshöst. Trots att jag i skrivande stund har en vad som inte riktigt är med på banan så är kontentan ändå att det inte stör min upplanddning mot maraton. Det är väl det som är det bästa med att kalla dig triathlet, har man motgångar i en gren kan man lägga fokus på en annan och det är fortfarande simningen. Jag ÄLSKAR att simma. Idag var jag med två klasser i simhallen inne i Kalmar och det var ren tortyr att bara stå på kanten och varmt. Nästa gång åker badkläderna med om så bara för att jag ska få svalka av mig. 
Min energi är något helt annat också, jag har energi, hela dagarna igenom. Att byta jobb var det bästa jag kunde göra för mig själv. Det här är min första december på jag vet inte hur många år som jag inte rasar in i julen helt slutkörd. Jag tackar min familj som inte gav upp på mig utan hjälpte mig att ta det här steget väl igenomtänkt. Min sambo som jag haft åtskilliga diskussioner med och min mamma som sa det så bra "Du ska inte gå ifrån ett jobb, du ska gå till ett jobb" och det gjorde jag verkligen. Inte en dag har jag känt ett motstånd att gå till jobbet, söndagsångest existerar inte längre och jag börjar känna igen mig själv igen i mitt sätt att vara. Glad :)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: