Det nya goda livet

2017-10-30
06:53:25

Stadsorientring

(null)

Igår blev det "stads"orientering i mörker i lilla Söderåkra. Detta är ett träningspass jag sett framemot länge. På med pannlampan och iväg. Jag såg den köra detta passet förra året men kunde inte vara med då så i år var jag väldigt motiverad :) 
Eftersom jag kunde terrängen så var vägvalet viktigare än kartan. Jag kunde snabbt läsa ut vart jag skulle och sedan var det att fundera på hur jag skulle springa. Det var lite sega ben,  jag var (och är fortfarande) rejält täppt i näsan så det var bara att anpassa tempot. Men. Den friska luften var som balsam för bihålorna. Men jag lyckades ändå skrapa ihop 8,8 km, det är jag mycket nöjd med.

Vi var med hela familjen igår och barnen var tuffa och gav sig ut på egna slingor. Så vi försvann allihop åt olika håll. 

Efter orienteringen stack vi iväg till Torsås för inomhusträning. Maria hade planerat upp ett riktigt roligt pass. Först leken kinesiska muren som uppvärmning. Därefter styrkeövningar på matta med antingen en vikt eller stav i händerna. En del nya roliga övningar. Efter det  avslutade vi med lite löpskolning. Bra både för mig och barnen, ja för allihop egentligen men barnen och lite exempelvis har ännu större utvecklingspotential.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: