Det nya goda livet

2017-11-26
11:26:57

Söderhamn

Nu sitter jag i bilen på väg hem från Söderhamn. Det har varit en toppenhelg, fått träffa familjen däruppe och vänner. 

I lördags blev det simning tillsammans med kompisar jag körde känna i somras. Patrik snickrade ihop ett pass till oss. För mig såg det ut så här: 
200 m insim
6x50 m ss, starttid 1:05
6x50 m dolme, st 1:00
200 m teknik
9x100 m starttid 2:10 (nytt pb 1:55) 
200 m avbad

Ja, nytt pb på 100-ringarna. Det kändes gött, det är sånt som händer när man jämt och ständigt tränar med folk som är bättre. De negativa tankarna höll på att slå klorna i mig... tankar som "varför är jag alltid sämst?" Eller "det här är ju ingen idé, jag blir ju inte bättre" 
Jag tryckte bort de tankarna och fokuserade på att man blir faktiskt bättre när man tränar med dem som är bättre. Att då slänga en blick på klockan och se förbättringarna man gjorde så blev det ännu lättare. Jag hade plockat ner ytterligare 5 sek på hundringarna. Det var toppen. Det var en fin simhall de har där uppe.
På eftermiddagen blev ett löppass, jag Patrik och Patriks systerson stack iväg. Fantastiska stigar och vägar. Lite tråkigt var bara att när jag försökte trycka på så snörade det ihop sig i luftrören och det kändes som jag inte fick ner syret i kroppen. Jag kunde springa på en viss intensitet men så fort jag försökte trycka på så drog det ihop sig. Jag vet inte riktigt vad det berodde på. Jag har sprungit och åkt skidor i betydligt fler minusgrader så jag är inte jätte orolig. Kanske har jag bara dåligt flås just nu. Det märker vi framöver. För nu ska det springas mer :) jag njuter och bara älskar att vara ute och springa. 
Jag fick ihop 7,5 km på den rundan. Patrik och Wille avslutade med lite intervaller. 
Lördagkvällen avslutades med en promenad till goda vänner, fram och tillbaka. 

Tråkigt att behöva åka ifrån dem. Kommer bli desto roligare att ses igen :)  (null)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: