Det nya goda livet

2017-11-22
05:45:58

Slasklöpning och rehab

Igår blev det en löparrunda. Strax under 8 km i ett tempo som landade på 6:12km/min. Ingen tid att skryta med och det var faktiskt meningen också. 
Jag ligger i startgroparna att komma igång med löpningen igen. Jag har vid mer än ett tillfälle i höst känt av mina knän, har det inte varit det ena så har det varit det andra. Jag har då fått avbryta löpträningen. Jag har under en tid kört rehabträning för knäna, det är övningar som jag fick för längesen när jag var ordentligt skadad i ett knä som då hjälpte mig stärka upp dem.  Sen har jag stått på balansbrädan också. Detta har gett resultat, att springa nästan 8 km utan att få ont i knäna är en seger. Det är en utveckling som går framåt. 
Igår bara njöt jag av rundan, den var mörkt ute, en vacker månskära på himlen och bra musik i öronen. 
Jag springer inte alltid med musik men ibland är det skönt att ha den där. Bra låtar som ger en extra energikick och boostar humöret :) 
(null)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: