Det nya goda livet

2017-05-25
18:57:05

Växjötrampen RR

Vilken härlig dag vi fick. Idag övergav jag mina ordinarie polare i Rynkeby Kalmar och styrde kosan till Växjö för att köra Växjötrampen med Rynkeby Växjö. Vi öppnade starkt och gick ut hårt. Redan i starten drabbades en annan klunga av punka. 

En bit utanför Växjö höll en olycka på att ske, vi skulle svänga höger och ett gäng hobbycyklister stannade mitt på vägen. Så vi fick tjoa och hojta på dem, annars hade de blivit påkörda.
Inom 500 m efter detta händer nästa grej, vi får möte med en bil och då ska samtidigt en bil bakom försöka klämma sig förbi. Det va riktigt otäckt men slutade tack och lov bra. Det var mycket trafik på vägarna idag trots småvägar. Det var mot slutet några partier som det blev lugnare tack och lov. Men vilket underbart gäng att köra med, glada, trevliga, disciplinerade.
Vi gick ut hårt och körde i ett rejält tempo, en bra bit över 30 bitvis. I efterhand kan man nog säga att vi gick ut lite hårt, men som en tjej sa, man behöver testa sina gränser. För egen del kändes det lite trist att det skedde på ett lopp. Sista milen gick sakta. Men det sänker inte dagen särskilt mycket. Det var en fullpoängare. Hade flyt att vinna en vattenflaska på mitt startnummer med, inte illa det ;) 
Nu är frågan om man ska dra nya växlar på uppvidingetrampet på Lördag, det är en favorit och det lutar kraftigt åt det. Då får jag ytterligare 12 mil i kroppen, bara så där :P 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: