Det nya goda livet

2017-06-09
22:01:15

En gång till

Så gott det var att komma hem och vad gör man då? Jo då cyklar vi 17,2 mil till. Patrik hade dragit ihop ett gäng och jag kunde ju inte låta bli. Gänget bestod av mig, Patrik, Sigrid, Fredrik S, Bosse, Lars-Göran, Kent och Mattis som körde tempohoj. 


Det blev en härlig tur mer mot Blekinge. Jag bestämde mig redan från början för att inte dra en meter denna dag. Kompisarna förstod när jag förklarade vad jag precis varit iväg på för äventyr. 
Det otroliga var ändå hur bra benen svarade ändå även om att när det gick uppför så fanns det ju inte tillstymmelse till att göra några ryck, inte i början i alla fall ;) 
Mot slutet av runda körde vi över Ulvsjömåla, då var det fri fart under några km upp till Slätafly, vi hade vid det här laget släppt av Kent och Lars-Göran vid en korsning där de körde hemåt sitt. 
Det var härligt att ta i, det brände i benen men jag hav mig inte. Patrik, Bosse och Fredrik susade iväg som skott Mattis passerade mig efter ett tag men jag lyckades hålla lite korn på honom... ett tag ;) 
Väl ute på Karlskronavägen så släppte vi av Sigrid efter ett tag. Då har jag och Bosse fått lucka upp till Patrik och Fredrik. Och Bosse tyckte vi skulle jaga ifatt, okej sa jag. Hej och hå vad det gick men jag bestämde mig att inte tappa Bosses hjul. Återigen brände det rejält i benen men vi klarade det. Herrarna blev lite paffa när de plötsligt hade oss två i ryggen. 
För egen del kändes det fantastiskt bra att kroppen funkade så bra en dag till. 

Energipåfyllning på Söt & Salt inKristianopel. Patrik och Bosse myser under filten ;)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: