Det nya goda livet

2017-12-02
21:53:48

Härlig dag

Denna veckan har det blivit lite mindre träning. Jag har varit hemma själv med barnen då Patrik jobbat i Vansbro. Det har blivit lite promenerade, hemmafys och en liten löparrunda med sonen. Jag har liksom fått ta de små tillfällena som erbjudits för träning. 
Igår fick jag med kring sonen ut när jag skulle springa och då passade jag på att göra de första intervallerna på länge. Kan knappt minnas när jag sprang intervaller sist. Det blev något av en nära-döden-upplevelse ;) tre gånger upp för backen vid kyrkan. Efter andra gången fick jag stanna och hämta andan. Pulsen var uppe och vände på 210. Ett varv till och sen kom spykänningarna. Jag sa inget til sonen. Efteråt blev det lugn jogg hem. Jag hade dragit på mig något enormt med laktat så minsta försök till ökning eller uppförsbacke så bara brände det i benen. 
Idag blev det mountainbike, tjoho det var längesen. Samma härliga runda som sist. Naturen var magisk det var fullt med frost överallt och solen fick allt att gnistra. Så nära en vinterdag man kan komma utan snö. Enda tråkiga var att min vänstra klots skulle kiva med mig så på hela rundan fick jag inte fast foten i pedalen. Nu ska Patrik ha grejat med det, så jag tänker testköra snart. 

Ikväll hade vi en härlig kvällspromenad också efter dotterns kalas. Vi fick dottern med oss. Vi kom bort till skolan, där blev det akrobatik, vi hängde i klätterställningarna. Jag körde mig äntligen göra en monkey vault över en stång och så gjorde vi åttor i metallgrindarna, vi fick inte röra marken, riktigt roligt och utmanande. Nästa gång ska jag fota det, en riktigt härlig övning. 
Nu kommer vi sova gott allihop (null)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: