Det nya goda livet

2016-01-07
18:36:46

Lyssna på kroppen

I måndags så kände jag hur hela kroppen protesterade i löpning och på spinningen och jag tror mig gjort rätt val i veckan. 
Jag har ätit ordentligt, kommit tillbaka till min normala lchf/paleo-kost. 


 Jag har bytt ut löpningen mot promenader, minst 4 km och sen kört styrkepass på kvällen. 




Jag har varit petig med att gå och lägga mig vid ungefär samma tid och satt klockan så jag vaknar vid samma tid. Inte nödvändigt att jag går upp direkt utan kan ligga kvar och vakna till. 
Jag har känt energin återvända mer och mer. 


Så idag i sammanband med mitt livräddningsprov testade jag på att simma 1200m och det kändes skitbra. Tanke var att simma 700m meeeeen det blev lite till och det kändes bra hela vägen. 
Livräddningsprovet gick ut på att simma med boj 50m och sedan bogsera nödställd 25 m. Det gick jättebra! 
Sen på skoj testade vi en grej till och det va att dyka ner på 3m och hämta en docka. Det har jag aldrig gjort förr men det kändes väldigt bra att faktiskt fixa det. Jag har bara varit på det djupet med dykutrustning innan. 
Så skulle jag komma i kontakt med den typen av övning inom ex försvaret så vet jag att jag fixar det.

Så kontentan är, känner du dig sliten och kroppen säger ifrån Minska intensiteten i träningen. Du behöver inte sluta träna helt utan ta det lite lugnare en period så kroppen får en chans att hänga med.




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: