Det nya goda livet

2015-09-24
22:09:50

Motion på jobbet

Jag kan i alla fall inte säga att jag har ett stillasittande yrke. 
Jag och ett gäng på jobbet är med i utmaningen tappatrampet www.tappa.se
Hoppas på att vinna mig en resa :-) 

Jag går i emellan 8000-9000 steg på en dag. De dagar jag har musik i musiksalen som ligger på andra sidan skolan och på det ett besök i matsalen som innebär en promenad tillbaka till klassrummet och sedan tillbaka till samma byggnad som matsalen då går jag till och med 10 000 lätt på en arbetsdag. En lite tröst nu när jag denna veckan kunnat träna väldigt lite pga av kvällsarbete i form av utbildning och två föräldramöten. Ett för mina barn och ett för mina elever. 
Imorgon blir det att cykla till jobbet. Underbart med studiedag och halvdag som komp för utbildningen vi läser kvällstid. 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: