Det nya goda livet

2015-01-31
07:51:20

Vikten av träning

Det blir mer och mer uppenbart hur kopplingen mellan träning och god sömn är för mig personligen.

När vi kom hemifrån fjällen hade jag många stressmoment. Trött efter hemresan, strulande elpatron så huset va iskallt när vi kom hem, tankarna flöt iväg till jobbet... Mycket annat att tänka på och så kunde jag inte träna... Kunde och kunde men måstena pockade på och jag prioriterade ner det. Fick ha barnen hos mig extra pga av att exet blev sjuk. Så ytterligare ett stressmoment med Växjö triathlon i siktet. Jag märkte att jag sov dåligt... Vaknade på nätterna, vaknade på morgonen och kunde inte komma på vilken dag det va...
Så i torsdags, på jobbet kände jag av en rastlöshet så när jag slutade, åkte jag hem med barnen och bytte direkt om till löparkläder, trots skitväder (snöblandat regn) och gav mig ut. Jag sprang 4 km på 24 minuter. Lite snabbare än vanligt men lite närmre mitt mål som är 5:30 i snitt (till att börja med)
 Men även om löparrundan inte va längre så pressades mina stresshormoner bort, jag slappnade av och blev lugn och kroppen fick sitt och jag har mu två nätter i rad sovit så gott :-) 
Det var min hjärna som var slut inte kroppen, den va fulladdad med energi som ville ut och när den fick släppa ut det så mådde jag så bra :-)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: