Det nya goda livet

2013-03-30
19:05:19

Trött och nöjd

Hade ett superpass för Nina idag. Jag blev full av förundran hur små medel (och tålamod från min sida) som behövs för att nå resultat.
Vi började med lite samma som Nils Munck visade när jag red för honom att ta och ge i tygeln men Nina tryckte även på vikten av att hålla en låg hand och prata lugnande med henne.
Sen gjorde vi en övning där jag endast travade några steg och saktade av till skritt samt att jag bytte varv ofta och det gav ett fantastisk resultat och Nina förklarade så bra hur detta gav effekt på Maja. Och tvärtemot vad jag läst, faktiskt nöta och tjata på henne. Så hon förstå att det inte är någon idé att rusa för hon ska ändå snart sakta av eller göra något annat.
Längtar redan till imorgon då vi kör igen, kommer spara så jag kan åka upp nästa gång hon kommer oxå :-)
Tack snälla Jessica för att du pushade på mig så jag kom iväg.

Spännande blev det när jag kom hem också. Jag satt kvar i bilen och skulle ringa innan jag skulle lasta ur och Maja gnäggar till de andra inne ifrån transporten....1,2,3 så tittar jag ut då kommer först Qvintus sen Renette och Casey.... Då har lilleman (troligtvis) spräckt tråden i grinden... Som väl är blev det inte mer dramatiskt än att jag lyckades valla in dem i stallet och ha kvar dem där tills Maja var fixad och jag kunde släppa ut allihop :-)

Sen en lite bild från ridskolehagen. De säger att desto mindre, desto ettrigare och det stämmer verkligen i detta fallet. Pussel jagade och drev de andra hästarna till vansinne :-D men han hade kul i alla fall.
Och min två hjärtan hemma i hagen oxå <3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: