Det nya goda livet

2013-02-24
20:30:00

Hästhelg

Så mycket härlig tid i stallet det blivit denna helgen, det hjälper min trasiga själ och mitt krossade hjärta att läka lite.
Igår red jag Maja på åkern, tanken var tempoväxlingar i alla gångarter men jag frångick den planen lite i början gör Maja var såååå pigg, så vi fick börja i en annan ända och det fick bli att träna på galoppen istället :-) Maja börjar komma igång riktigt bra nu efter vinteruppehållet och jag kunde sitta och jobba henne i galoppen. Nu längtar jag tills det blir barmark och vi kan träna ordentligt på gräs. Hon kommer bli så snygg <3

Igårkväll var det årsmöte med Torsås Ryttare, nu är man suppleant i styrelsen och klubbens privatryttar-representant tillsammans med Jessica :-) var ju lite fest efteråt så det blev sent (och nyktert) och hur kul som helst. Vilket sång-gäng, ska fixa sånghäften till nästa gång.

Idag blev det Qvintus tur, ryttarna var inte hemma så jag longerade honom och tränade fattningar i både trav och galopp. Sen mös vi i stallet en lång stund med rykt och mankli :-)
Imorgon ska jag försöka hinna med båda för på tisdag blir det ingen ridning och kanske ingen på onsdag heller eftersom jag går på gymmet då.

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: