Det nya goda livet

2011-04-25
22:51:19

Yes ett steg till

Idag var jag och Filippa ute med damerna och letade nya ridvägar och fann en fantastisk runda. Nu kan träningen inför Simlångsritten börja :-) Hoppas bara att inte jobbet sätter käppar i hjulet för hur eller hur så måste det tyvärr gå före.

I alla fall hade vi en fantastisk tur och när vi kom till Fulvik ville jag testa lite galopp i hagen där. Först trodde jag det skulle gå åt skogen för hon jagade upp sig helt och hållet. Det berodde nog mest på att Filippa och Dansa befann sig i andra änden av hagen. Så när jag red över dit slappnade hon av en aning, jag började jobba på en volt och la S genom volten, gjorde åttor och serpentiner tills hon kom ner på jorden. Då la jag första galoppfattning, det gick jättera. La ett par vi varje varv och bytte mellan varven och jag kunde göra volten större. Detta har jag inte kunnat göra med henne innan hon har alltid genat och gjort volten så liten så hon nästan har snurrat på fläcken och stressat stressat upp sig. Nu kunde jag galoppera, sakta av och hon lugnade sig ganska snabbt.
Nu är det dags att ta hit Camilla och få lite hjälp med träningen. Nästa mål är att kunna få en lugn samlad galopp ute på väg. Jag ska prova att rida den rundan vi red idag själv och se om hon eldar upp sig lika mycket när hon är själv eller om det beror på att Dansa var med.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: