Det nya goda livet

2011-04-29
17:10:02

3 dagar

Idag blev det ridning i paddocken. Maja har fått ofrivillig vila i tre dagar så man kan ju lätt säga att hon var pigg idag. När jag först longerade henne kändes det som om hon stått och slöat till i hagen. Fanns bara en växel, nästa gång ska jag ha en pekpinne i handen och se om man kan få någon skillnad.
När jag väl satt upp och hade ridit igång henne lite och det var dags för galoppfattningen då vakande hon verkligen till. Vänster varv gick fantastiskt bra men höger var det bara race i huvudet på henne, jag skulle (med facit i handen) longerat henne mer.
Imorgon ska va testa på lite minidistans. Vi har en toppenrunda (den som jag och Filippa undersökte) ska bli spännande att se hur hon reagerar på att trava och galoppera så långt. Sen blir det skritt på Söndag för att få vila Måndag. Tisdag ska jag träna för instruktör och det känner jag VERKLIGEN att jag är i behov av nu.

Pözz <3
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: