Det nya goda livet

2016-04-29
20:45:49

Nybban levererade

Idag blev det en sväng till Nybro, två flugor i en smäll. Jag skulle hämta min elgitarr på Nonnes och samtidigt lämna av lite instrument från jobbet där. Då måste man ju passa på att besöka simhallen. De har inte bara en väldigt bra simbassäng utan fräsch anläggning överhuvudtaget. När jag kom in i simhallen så var det redan fem stycken i frisimsbanan. Vi pratade lite grann och jag kände att det skulle bli lite för trångt att simma där även om de var jättetrevliga och sa att det bara var att hänga på. Så då frågade jag personalen om det var ok om jag simmade i bana tre som tillhörde motionsbanorna men att jag kanske kunde hålla mig vid linan så jag inte störde motionssimmarna. Killen jag pratade med sa att, självklart ordnar vi det. Vad gör han då? Jo han gå fram till motionssimmarna och säga att nu är bana tre stängd så nu är det motionssim endast på bana ett och två. Det betyder att jag fick en helt bana för mig själv. Det kändes mycket bra men det var ett par av motionssimmarna som inte verkade uppskatta detta beslutet eller kunde de helt enkelt inte simma rakt för gång på gång gled ett par övar på min bana. Särskilt en man som såg ut att vara i min ålder.... så att jag fick klämma mig förbi honom och linan ett par gånger . Jag kände att tålamodet började tryta lite och det nådde sin gräns när jag kommer till kaklet och ska voltvända och inte kan det för att han är ivägen. Jag svär då med ansiktet vänt in mot kaklet, kanske lite högre än tänkt. Men när jag vände mig om så måste det haft effekt för jag såg honom röra sig väldigt snabbt över till bana ett. 
Efter ett tag blev det flera kosor i bassä... Jag menar simmare där jag var och i  frisimsbanan var det bara två stycken kvar. Så för att blidka de stackars undanpuffade simmarna i motionsbanorna så slank över den banan och gjorde mina sista 100 m och avbadet där.
Men tack snälla Nybro simsällskap och Actic för det fina bemötande jag fick. Det livade upp eftermiddagen. 

Passet totalt blev 
200m insim

Ben med platta och fenor i intervallerna 
100m
200m
300m
400m

Därefter armar med dolme och paddlar 
400m
300m
200m
100m

200m avbad 

Mycket nöjd. Här ska det spelas gitarr nu!! 




PS Måste ju skryta om min duktiga dotter ikväll med som red sin första felfria runda på 50 cm på Puzzel ikväll <3 DS


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: