Det nya goda livet

2015-05-31
23:12:09

Växjö Triathlon

Jag kan inte riktigt förstå detta :-) det var igår jag packade ut väskorna i bilen och skulle ge mig iväg. Nervös, lite orolig. Skulle jag verkligen klara av det här? Hade jag fått med mig allt? Tänk om jag glömt något! Jag kanske inte skulle hitta min cykel bland alla andras...och nu är jag hemma, medaljen har jag i handen som ett bevis på att jag faktiskt har genomfört den här dagen. Det kommer ta ett tag för mig att smälta detta. Jag är så sjukt stolt över mig själv, jag trotsade den kalla väderleken och gav mig iväg. 

Triathlon blev duathlon istället. Alldeles för blygsamma temperaturer i luften gjorde att vi som körde mini fick springa 1.2 km först och sen cykla och springa igen. Lite synd men vädret styr vi inte över så det va bara att gilla läget.
Men jag följde min plan. Lugn start, trycka på lite i cyklingen och sen rulla på i löpningen. Det funkade bra. Jag genomförde hela loppet på 1:23:18 tiden är väl inget att skryta med egentligen men jag har aldrig känt mig så stark och motiverad i cyklingen. Körde på 44:56 i en (för mig) rejäl motvind och regn, så jag är så nöjd. Jag är glad att jag trots kalla stela muskler i början av löpningen klarade att hålla mig under 30 min även fast det va på marginalen 29:12 :-P
Få bli nästa mål, att slå de tiderna på lagtävlingen i sommar :-) 

Efter dusch och bastu tog jag mig ner till stranden för att se hjältarna som skulle köra olympisk distans starta. De fick simma om än en kortare distans på 700m men wow vilket tempo de höll. Där va verkligen något att hämta inspiration ifrån. 

Nu blir det sova. Kommer somna med ett härligt leende på läpparna. Haft en sjukt trevlig dag i Växjö och fått träffa massa trevliga människor och fått bra tips att tänka på till nästa gång.









Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: