Det nya goda livet

2018-06-30
09:50:31

Sommaren är här

Den har börjat på ett fantastiskt sätt. Midsommar firades på Kosta Boda Art Hotel och spa. Patrik hade hittat ett erbjudande och bjöd mig på detta. Det var en fantastisk upplevelse. Förutom en massa bad och bastande så var vi ute och sprang en runda. Vi hittade ett elljusspår med tillhörande utegym. Allt såg helt nytt ut och spåret var toppen. Lite kuperat också.

Därefter drog vi till Söderhamn och hälsade på Patriks familj. Vi fick träffa nytillskottet Lovis ❤️ 
Det blev fyra härliga dagar i stugan ute   i skärgården. 
Vattnet var lite kallt (12 grader) men det hindrade inte att det blev dagliga dopp. 
Jag startade varje morgon med morgonyoga med Bottenviken ut mot Finland som utsikt. 
Sen har vi paddlat kajak. Jag och Patrik tog en lite längre tur där jag fick en ordentlig lektion. Det tog ett tag att få knicks på det men det gav mersmak.
Sista dagen stack vi över till Enskär och sprang en runda. Längtan till Skärgårdsutmaningen slet i mig och efter fotbollsmatchen kunde jag inte låta bli utan trotsade kylan och tog mig ut och simmade en sväng.

Barnen har hängt mycket med kusinen, de har åkt båt tillsammans och följt med "farfar" ut och fiska. 

Igår (fredag) blev det simpass nere i Dalskär i lite stökigt vatten. Efter att ha härdat sig uppeni Söderhamn så kändes 19 grader som rena medelhavstemperaturen  😉 Patrik tränade lite swimrun inför dagens Kustjagare i Karlskrona och jag fick sällskap av Emma. Ca 2200 m fick jag ihop. Det var jättekul att simma i lite stökigt vatten det tog ett litet tag innan jag slappnade av ordentligt men sen blev det bara toppen. Man får anpassa sig. Sträcka ut ordentligt och inse att man inland behövde ta ett extra simtag när man hade tänkt andas för just då kommer det en våg.


(null)
Några fiskar fastnade i näten.
(null)
Utsikten från sovrumsfönstret. 

(null)




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: