Det nya goda livet

2018-04-04
09:27:00

Påsk i Göteborg

I söndags satte vi oss på tåget och drog till underbara Göteborg. Där mötte vi våren, även om vindarna var något kyliga så värmde solen bra. 
Vi bodde på Scandic no. 25, ett litet mysigt hotell som jag varmt kan rekommendera. Frukosten var fantastisk, vi fick ett fräscht rum och jättetrevlig personal. Det enda som gör att det inte blir riktigt full pott är att vår utsikt vette mot bangården och när tågen passerade så gick ljudet igenom och det blev lite buller. Jag är aningens ljudkänslig också så det hjälpte inte till direkt. 
I söndags blev det en del promenerande på Nordstan, lite nya träningskläder till Ida. Under annandag påsk åkte vi till Universeum. Det var lika fantstiskt som förra gången vi var där, nu hade de dessutom öppnat upp ett nytt område med giftormar, spindlar och ödlor. Där gjorde vi lätt av med några timmar. 
På kvällen hittade vi en jättemysig resturang bara ett stenkast från stationen som hette Ching Palace, där käkade vi sushi, mongolisk buffé och thai mat.  
Gårdagen startade jag och Patrik med en löparrunda, han hade sprungit en egen runda redan i måndags men då var jag så trött efter en dålig natts sömn så jag behövde vila. Men igår då var jag redo. Vi sprang ut mot Olskroksmotet och över E6.an och in bland husen. Vi hittade en trevlig trappa att springa uppför, det var väldigtvrolig runda generellt. Jag sprang och kikade och försökte orientera mig. vi sprang längst vallgraven och ut på Heden. 7,8 km försvann väldigt snabbt.
 
Efter frukost blir det en tur ut på stan, vi besökte en massa roliga butiker. Vi köpte inte så mycket grejer men för egen del tyckte jag det var roligt att se olika konceptbutiker och nischade butiker. Vi promenerade många kilometer i går men det var skönt att vara ordentligt avrastad innan man skulle sitta fyra timmar på tåget hem igen. 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: