Det nya goda livet

2017-10-15
21:43:58

Pusselbitarna faller på plats

Det är intressant hur pusselbitarna faller på plats ibland. Orkar du inte läsa all skit jag hittat på så hoppa ner ett par stycken. 


Igår vaknade jag med sån energi, jag simmade ett pass som var lite längre och lite hårdare än jag gjort de senaste veckorna. Därefter hem, luncha, städa, tvätta och fixa kvällsmat tills när Patrik kom hem från jobbet. Igårkväll var jag helt bombad. Somnade som en sten och vaknade ganska trött, men jag tog sovmorgon och klev väl upp någon gång vid åtta. 
Jag käkade frukost och sen stack jag iväg på en mtb runda med några Emma, Fia, Claes och Gabriel (de två sista var helt nya bekantskap. Vi fick sällskap en bit av Johan och Elin med. 
Vi körde en runda på 4 mil i ett ganska bra tempo. 
Väl hemma så blev det tvätt av cykel innan lunch. Därefter tog jag en liten siesta framför tv'n och dagens hästhoppning. Efter en timme drog jag till affären och handlade lite innan barnen skulle komma. När de kom var kvällsmaten klar så vi fick i oss den innan vi skulle dra på dubbelpass med Torsås OK. Först reflexbana i skogen. Därefter inomhus i sporthallen med kondition och styrka. Trots all denna träning känner jag mig inte hälften så manglad som igår. Vad har jag då gjort annorlunda? Jo, jag har käkat. Jag har ätit mellanmål, frukost rejäla portioner vid vid de stora måltiderna. Det är ju inte hjärnfysik detta men jag har inte tidigare ansett mig ätit för lite. Men efter en diskussion med min kompis Emma och löst en artikel med Sarah Sjöström där hon också tar upp problematiken med tjejer som äter för lite i förhållande hur mycket de tränar så har jag sett över det här med hur mycket jag äter. Jag tror detta varit en bidragande orsak till den senaste månadens trötthet. 

Jag ska i alla fall testa att plusa på lite mer näring  och se vad som händer framöver. Om jag känner mig piggare av mer energi. Jag hoppas det. För jag är så förbannat trött på att vara trött även fast jag sover bra. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: