Det nya goda livet

2019-01-19
15:49:28

Tänka rätt i Svartbäcksmåla

Idag stack jag, Patrik och Bosse till Svartbäcksmåla för att åka längdskidor. Patrik har stafettvasan (och ev vanliga vasan) och Bosse har Vasaloppet i piplinen. 
Jag då? När jag åker bara för att jag tycker det är så fantastiskt roligt. Vi var på plats och hade skidorna under fötterna redan vid 8:15 och vi var inte ensamma. Många åkare var redan på plats och det var duktiga åkare. För mig passade det riktigt bra. Jag kunde lägga mig i mitt spår och så fick snabbisarna byta spår och köra förbi. Det gav mig ett ypperligt tillfälle att tjuvkika på dem och se hur de gjorde. 
 
Patrik åkte med mig första varvet och friskade upp minnet kring vissa detaljer så det kändes superbra att gå ut på andra varvet. 
Jag var och är så nöjd. Jag åkte runt med ett leende i spåret. För jag hade fullt fokus på min grej, jag hade positiva tankar och jag kände mig i balans. Fart och prestation kändes så oviktigt, jag bara njöt av en underbar solig dag i spåret. 
 
Hoppas att snart vara tillbaka.
 
TACK snälla Sigrid för att jag fårlåna din skidor när du snart ska få din bebis. Jag är så tacksam <3
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: