Det nya goda livet

2018-11-07
21:33:28

Hösten rullar på

Jag kanske ska ta det som ett gott tecken att jag inte skrivit här på länge. Jag har fullt upp med allt roligt som händer, både på jobbet och hemma. 
Träningen rullar på fantastiskt bra, jag har kunnat springa i över två månader nu utan skador. Visst har det spänt och ömmat i vaderna men det har räckt med ett par dagars vila för att de ska vara fit for fight igen :-) Det är toppen. 
 
Att byta jobb har verkligen varit livsavgörande för mig. Livskvaliteten bara stiger och jag  njuter av dagarna, vardag som helg. Visst dyker det upp hinder på vägen och problem men jag kan ta mig an dem på ett helt annat sätt än vad jag gjorde förr. Jag har blivit mer stresståligt igen och framför allt så känner jag igen signalerna på att något inte stämmer och kan då dra i bromsen i tid. Som ikväll på simningen;
Jag mötte upp Patrik i simhallen, bredvid honom simmar en annan man och för att göra en lång historia kort så återigen skedde ett fenomen som jag varit med om förr, inte för ofta men det sker lite då och då. Mannen ska tävla mot mig. Han väntar in att jag kommer upp mot kanten och samtidigt som jag vänder så skjuter han infrån för att hänga på. Han simmar dessutom med en snorkel... okej jag hade domlen men vad f... och just den reaktionen märkte jag var ett teckan på att jag inte var helt i balans för jag blev så uppretad. Jag rev av nästa 50:a på ett nytt pb av bara farten och funderade på under nästa hundring varför jag lätt detta påverka mig så. Jag hittade inget bra svar så jag beslöt mig för att släppa det. Jag får se det positivt att de vill försöka mäta sig med mig. Jag är en stark simmare enligt mig själv. Jag är inte den snabbaste men definitivt inte den långsammaste heller. Jag är nöjd. 
Så resten av passet hade jag fullt fokus på vad jag själv gjorde och vad jag hade för mål för dagen. Målet var att leka med lite olika farter så det blev hundringar där jag först ökade farten för varje 25:a och sen efter 5 st så bytte jag så jag började på max och lugnade mig för varje 25:a. Med insim och avbad och lite annan simning fick jag ihop 2250 m ikväll. Det kändes kalasbra, balansen återställd. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: