Det nya goda livet

2018-03-03
20:54:27

Njuter av snön

Ja, vädret här på östkusten har inneburit snö, snö, snö hela veckan och min inre fjällnöd jublar.  Det har inneburit en hel del alternativ träning. 
I veckan har det skottats massor med snö, yogat, ett ordentligt simpass och idag skidåkning i stan. Jag försökte skida upp ett litet spår tidigare veckan hemma, men det snöade och blåste igen ganska snabb. Nu kan man ge det en ny chans när snöandet lugnat sig. Men idag ville vi ha lite preppade spår. Så Fia gjorde lite detektivarbete igår och hittade att det skulle finnas spår i vid Stensö i Kalmar. Så idag kastade vi in skidorna i våra bilar och möttes upp på plats. 
 Det blev 11 km, dvs två varv på 5,5 km slingan med härlig utsikt bitvis över sundet som låg stålgrått under annalkande snöfyllda moln. Vi fick ett snöfall över oss under andra varvet.
Jag hade valt helt rätt kläder för dagen, underställ, compressionsknästrumpor, vindtäta vinterlöparbrallor t-shirt i fubktionsmatrial, fleecetröja, vindtäta löparjacka samt mössa och tunna vantar. Det enda  jag fick reglera var att av en buff när vi kört första kilometern. 
(null)
Mina gamla vallningsfria funkar helt ok (null)
Så glad man bli av att åka skidor :) 

(null)
Många gråa nyanser i naturen idag. 

(null)
Så glada efter våra 11 km. Efter ombyte barnet av till Thai silk för energipåfyllning. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: