Det nya goda livet

2018-03-18
21:16:02

Mtb i solen

Vintern är lång i år, men vad gör det när dagarna är som de är idag. 
Riktigt vackert väder och vinden har lugnar sig. 
 
Jag gav mig ut på en runda som jag aldrig kört själv förr. Jag har bara kört den med Emma eller sprungit delar av den tillsammans med Patrik och Emma. Så det blev lite spännande att klura ut vart man skulle svänga ibland ;) 
 
Men jag redde ut det och det var riktigt roligt att fixa vissa delar av rundan denna gången som jag förra gången tyckte var väldigt knepigt. Jag fick dessutom köra lite extra då jag lyckades göra en ritkigt klantig grej. Jag skulle önska att det var dragkedjan i min ficka som var dåligt och hade gått ner men jag är rädd att det var jag som var slarvig och inte stängde fickan ordentligt. Så när jag vurpade över en åker i snön, tappade jag mobilen. Jag upptäckte det först ca två kilometer längre bort när jag skulle ta en bild på den vackra utsikten. Det var bara att masa sig tillbaka, då hade jag ingen aning om var mobilen låg men jag hoppades på vart jag skulle hittade den och mycket riktigt så låg den där. Lättnaden var enorm så nu var det bara att njuta av resten av rundan runt. Rundan landade på 4+ mil. Jag missade vid ett par tillfällen att starta klockan när jag hade stannat, men den här rundan var inte sista gången jag körde. Den är rirkigt fin. 
 
(null)
Det var vid den här vyn jag upptäckte att mobilen saknades... Man ser Garpens fyr som en lite plutt där ute.
(null)
Korparna ville inte fastna på bild idag men de flög runt över trädtopparna och kraxade åt mig. De var inte alls imponerade av att ha mig i närheten.
(null)
Jag trivs mer och mer på den här. Idag höjde jag sadeln en aning och det blev betydligt bättre tramp i benen kände jag.
(null)
Gäller att vara välklädd en kylig vinterdag i mars :-)
(null)
Över isen ska jag, skulle den hålla. Det gjorde den, nästa hela vägen. Snön gcik så där att köra på när solen smält bort skaren. Men i de skuggiga partierna var det riktigt roligt. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: