Det nya goda livet

2017-03-29
21:41:51

haha in-your-face

Den spontana reaktionen som dyker upp i huvudet på mig är från en show med Johan Glans där han utbrister med rejäl självironi "Jag är så mogen"
Den tanken infann sig i huvudet på mig ikväll för min nivå sjönk något så fruktansvärt lågt men det kändes så fantastiskt bra och det gör det fortfarande. Så läs detta inlägg med glimten i ögat, jag har inte tagit mig själv på allvar någonstans här så jag ber dig att inte göra det heller :-)

Jo lilla simhallen i Söderåkra där brukar vara det vanliga folket men ikväll var det jag och tre heeelt nya simmare för mig. Två av dem, erkände sig som nybörjare men de var och "tjuvtränade" de brukade normalt sett köra i Rödeby och hade sina tränare där. Tydligen hade vi gemensamma bekanta som hade föranlett att de hamnade i Söderåkra-bassängen. Den tredje då? En man jag aldrig sett förr heller då. Kom insvassande såg ut som upplockad från någon australiensisk strand med solbrännan på topp, axellångt hår och såg ut som att han skulle kunna brotta ner en haj eller något. Lite lätt arrogant så där, du vet, hade lite problem med att hälsa och så där så vi vanliga dödliga annars gör med varandra. Men simmar kunde han och han störde ingen.
Men vi (jag och mina newbie-kompisar brydde väl oss inte så mycket om det utan körde vårt race. Så hur kunde då min nivå sjunka så ofantligt lågt? Jo, för någonstans längst vägen så vaknade tävlingsdjälvulen i mig plötsligt, den som legat i dvala sen mini-trit i somras, typ. Inte så jag märkte var och när riktigt men mot slutet av mitt pass skulle jag lägga en 600 m i ett sträck med dolme och paddlar och vad händer? Något som jag inte upplevt NÅGONSIN vad jag kan minnas, jag v-a-r-v-a-r surfaren. Jag simmar inte bara förbi utan v-a-r-v-a-d-e honom. Skittramsigt av mig JAG-VET!!! Det var väl egentligen inte så konstigt eftersom surfaren blandade bröstsim och crawl men mitt ego fick en sån kick och min tävlingsdjävul blev så tillfredsställd så den kröp ner och lämnade en varm känsla i magen på mig. Ikväll fick jag vara bäst, jag fick känna hur allt slit lönat sig, både över att faktiskt kunna v-a-r-v-a någon men även när jag såg mina newbie-kompisar (nu kan ni ta mig på lite allvar igen) så insåg jag. Där var jag en gång, slet med mina 25:or, testade att voltvända och fick hela näsan full med vatten, stod på gränsen mot det djupa och tränade dyk, och ligga i streamline, fråga de som var bättre än mig själv "hur gör du?" De frågade över mitt vattenläge. Jag hjälpte till så gott jag kunde och jag hoppas jag bidrog med något bra. Det var himla roligt i alla fall.
Ett härligt pass fick jag till dessutom
200 insim
6x50 10 sek vila (attans att jag glömde klockan hemma, det kändes starkt idag)
6x50 med dolme
4x100 med paddlar
4x100 med dolme
600 m med paddlar + dolme
200 m avbad
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: