Det nya goda livet

2017-01-30
21:43:51

Jag vet vad jag behöver göra

Idag har varit en lugn dag. Pulat hemma med tvätt och lite gardinbyte. En sväng till banken och affären.

Hade en promenad planerad men den blev inte av. Det här beteendet är något jag vill bryta. Det skapar så mycket stress i mig. När jag tänker på vad jag göra något och sen inte kommer till skott utan fastnar med något annat, eller jag känner motståndet i mig även fast jag vet hur bra jag kommer må när jag gör det. Det där motståndet kan dra åt helvete, jag behöver inte tänka efter så förbaskat hela tiden. Bara gör't!! 

Igår var en sån där hektisk dag. Vi hade bestämt att du skulle träffa några vänner simhallen. Gustav ville leka med en kompis och när jag Ida vaknade vid klockan 09 så vill hon också leka med en kompis. Efter att ha ringt en kompis ville de hänga med till simhallen. Vi löste det på så vis att på vägen till simhallen så lämnade vi Gustav hos en kompis och tjejerna kom efteråt. När vi gick till simhallen så kände jag hur omstyrningen hade påverkat mig, jag var alldeles surrig i huvudet och hade svårt att fokusera. Men från det ögonblicket då jag dök i vattnet så försvann alltihopa och jag kände hur jag slappnade av och hjärnan kunde vila medans musklerna fick jobba. Det var jätteskönt Patrik hade satt ihop ett fantastiskt bra pass till oss. Vi simmade närmre 3000m Patrik gjorde definitivt. Underbara man det är en fröjd att se honom plöja fram i vattnet. Hihi, det gör mig aningens knäsvag ;) 


Passet i sin helhet såg ut enligt följande
200 insim 
6x50 10 sekunder vila 

10 minuter öppet vatten träning runt i bassängen 

10x50 med fartökning sista 15m
200 lugnt (crawl + bröstsim) 
600m med dolme och paddlar
4x25 fjäril 
6x25 teknikövningar (50 m med knutan nävar, 50 m superman, 50 m fjärilskiclar med fenor) 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: