Det nya goda livet

2017-12-24
18:24:00

God jul

Ja nu är äntligen julen här. Det har varit två veckor där jag mer eller mindre varit helt slut. Inte pga av julstress eller något sånt onödigt utan bara av vetskapen att ledighet är i antågande, tror jag. Det är lite som när man kör ett lopp, den där sista milen eller kilometern. Det gäller att hålla ihop det hela vägen in i mål. Detsamma gäller mig på jobbet. När betygen är satta hade jag lika gärna bara kunnat packa ihop och gått hem. Men istället ska man hlla fokus två veckor till. Det märks på eleverna också.
Träningen har bestått av lättare träning. Inget jättepulshöjande, det har hjälpt till att hålla stressnivåerna nere. För det är bara så, så fort jag blir trött så kommer oron att jag är på väg ner till utmattning igen. Där behöver jag vända tanken att så är det inte utan jag kan faktiskt också bara vara vanligt trött som alla andra. 
 
Nu sista veckan har jag ändå känt mig piggare så i torsdags bliev det 10x1 minutsintervaller med 1 minuts vila däremellan i löparskorna.
I fredags stack och simmande innan simhallen stängde för julen. Det blev 2400 m fördelat på 

200 insim
6x50 ss st 1:05
6x50 dolme st 1:00
4x50 benspark (2x50 platta, 2x50 platta + fenor)
4x100 ss

4x200 dolem

200m avbad

Det var lite trögt att komma igång men jag var och lämnade blod i tisdags och det känns alltid dagarna efteråt så jag var inte jätteorolig. 

Igår hade vi en riktig slöadag :-) jag låg i sängen till kl 11 typ och sen efter brunsch blev det förflyttning till soffan och titta på film och slösurfa. Jag insåg då att jag definitivt inte är hjärntrött nu (tack och lov) jag kunde sitta riktigt länge och läsa en bok.

 

Idag är det jualfton, barnen är hos sin pappa tills imorgon så då passade vi på att fira jul på vårt egna lilla sätt ;-) dvs närmare 3 timmar i skogen på våra MTB's. Så underbart, det var blött, lerigt och bitvis så stenigt så vi fick gå bägge två. ja jag säger bägge två för Patrik har en så sjukt bättre balans 'n vad jag har för tillfället så han klarade vissa partier bättre än jag. Samtidigt hade jag väldigt roligt, för trots ett stökigare underlag med tanke på hur blött det var, så gick jag betydligt mindre denna gången än förra gången jag var ute den turen. Vi undvek den allra värsta stigen som dessutom är en återvändsgränd. Så rundan tog inte 5 timmar denna gången ;-)

VI körde över Törnlycke upp mot Fastlycke och vidare så vi kom ut på Pårydsvägen och sen vidare genom skogen så vi kom ut på Strömbyvägen och därifrån vidare på Torsåsleden in i skogen så vi kom runt och ut på Strömbyvägen igen. Där blev det lite längre transportsträcka på asfalt mot Övraby innan vi svängde in vid skjutbanan och tog oss tillbaka till Törnlycke via skogen.  

 
(null)
Skitiga hojar som inväntar en välförtjänt tvätt och smörjning.
 
(null)
Prickig lite här och där blev man visst :-)
 
(null)
Japp som sagt... hade det varit ännu varmare ute hade jag bett patrik spola av mig med slangen också :-P
(null)
Sån göttig runda!
(null)
Eftersom det är julafton så fick denna bilden hänga med. Vi kom hem och jag fick lagom klart en varsin smoothie innan Kalle Anka. Eftersom jag inte har barnen hemma idag så har jag väl egentlgien inget utbyte av det men det är nostalgi så det spränger om det och det var särskilt den här scenen jag ville se. Den får mig att tänka väldigt mycket på min morfar som inte finns med mig länger... Så många år jag tog honom i handen när det bar av mot Tomteland och så många gånger vi funderade på hur den rackarns färgen fungerade och vi önskade att vi också skulle kunna få tag i sån färg. #saknadaldrigglömt
Stort grattis till mormor också som skulle fyllt år idag. Många jular förgyllde ni för mig och syrran <3
 
GOD JUL önskar jag alla snorsportare och annat löst folk ;-)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: