Det nya goda livet

2017-12-30
10:26:01

Alltså tack för hjälpen:D

Simmade ett pass igår som jag fortfarande har svårt att förstå vad som hände...
Men jag blev inspirerad av skidåkaren Johan Olsson när han berättade i Maratonpodden hur han styrketränar 20 min inför skidpassen. Jag implementerade detta i simningen genom att efter insinuerar köra 3x50 benspark med fenor och klämde sånt ganska rejält.
Sen körde jag mina 6x50 sammansatt men inte som pulshöjare uppvärmning utan jag klämde inså mjölksyran sprutade. Det resulterade att jag kunde köra alla intervallerna på en starttid på 1:00 och vila mellan 5-10 sekunder. Inte bara det, kroppen rensade undan mjölksyran så resten av passet kändes kalasbra. Ingen stumhet eller tröghet utan bra teknik och en styrka. 
Passet i helhet såg ut enligt följande: 
(null)
Nu bli det nytt simpass. Inga mjölksyrachocker planerade idag ;) det var det iofs inte igår heller 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: