Det nya goda livet

2017-08-12
21:34:18

Kalmar kanalsim

Då har jag simmat mitt andra kanalsim. Oh vad roligt det var, det blev nästa precis som jag ville. Jag fick benen nedtryckta i början, det var lite läskigt men det slapp jag när vi lämnade första bron och folket spred ut sig. Då kunde jag äntligen hitta min takt och slappna av i simningen lite. Efter andra bron la jag upp taktiken. Spetta på under de öppna delarna och ta det lugnt vid bropasseringarna. Jag höll som förra året lite till höger och höll högerväggen genom tunnlarna, förutom den sista då jag kom ifatt en långsam simmare. Det kändes häftigt att inse att man hade i alla fall en tävlingssimmare bakom sig och höll plockade in de som körde korta banan.  När jag kom in i slottsfjärden så tänkte jag "nu" och så växlade jag upp en växel till. Jag märkte då hur jag plockade ännu fler simmare och det om något vässade ju hornen något lite extra. Så i år skippade jag "turistandet" vid slottet och fokuserade på simningen. Jag la fullt fokus på teknik och på att trycka på. Jag la till en lite kraftigare benspark en bit. När jag gick i mål var jag riktigt riktigt trött. Precis som jag jade tänkt mig. Så målet jag satt fixade jag, att simma mig trött och inte ha en massa energi kvar när jag klev ur vattnet. 

Efter simningen letade vi upp en trevlig resturang, Zorbas. Det kan jag varmt rekommendera. Vi kunde under tiden lyssna på svågerns bror som vann Trum SM idag. GRATTIS Johan. Därefter lyssnade vi på min bekant Rikard Åhlunds band Martin Bertglund & Stödorkestern på Larmtorget. Rikard satt och hamrade vid trummorna, vilket ös. Därefter bort till Stortorget och lyssna på Mikael Wiehe. Vilken artist och samhällsdebattör. Han slog huvudet på spiken gång på gång. Därefter bort till Larmtorget igen och jamma loss till Ace Wilder. 
Fantastisk kväll, vi sprang på några känningar med. En dag som bara givit en massa energi. 

Nu är det bara att invänta resultatet från Kanalsimningen. Det ska bli väldigt spännande. 

Den här har jag förtjänat ;)
Heja Rikard vad bra ni var :D
Fantastiska Wiehe <3
Genomsnittsåldern sjönk drastiskt när vi vandrade in på Larmtorget och kikade på Ace Wilder
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: