Det nya goda livet

2016-11-19
20:07:00

Dags igen!

Nu har bloggen legt på latsidan.
Väggen har varit äckligt nära. Den där känslan av att få jag inte rutin på saker och ting snart så kommer jag snart vara uppsnurrad på läktaren. Jobbet har varit mest turbulent med osäkerheter och tvära förändringa. Vad har räddat mig i det här? Givetvis nära och kära som jag kunnat prata med, eller bara spy ur mig  frustrationer. Jag hoppas du vet hur mycket det har betytt för mig att få göra det. Så ångesten inte har fått bygga monster inne i mitt huvud och grubblerierna har stannat.
  Den träning som blivit av har varit enormt befriande. Det har varit spinning med Team Rynkeby och simning. Simningen har defintivt blivit en viktig trningsform för mig. Lite som löpningen. Nere i vattnet hör jag inte omvärlden, samtidigt som fokus är där och då. Hjärnan får koppla av och msuklerna får köra skiten ur sig. Det är bäst. 
Jag har ridit ur stormen och saker och ting har fallit på plats och  är jag i alla fall precis på den platsen i livet som jag vill vara. En rastlöshet i mig har försvunnit och jag kan sätta mig ner och andas. Här vill jag stanna resten av livet. Jag och min älskade Patrik har äntligen blivit sambo. Den känslan förra fredagen efter att ha bott i vårt gemensamma hus själv i en vecka och då komma in och där är han. Jag kan i ärlighetens namn inte sätta ord på den känslan. Ronjas vårskrik i Ronja Rövardotter kommer lite i närheten.
 
Så hej igen bloggen. 
 
Vad har hänt sedan sist. Jag har gått med i team Rynkeby som jag nämner ovan så nästa sommar ska jag cykla till Paris. Helt galet men så sjukt roligt det ska bli och för en god sak med. Jag har lärt känna massa nya trevliga människor samtidigt som jag får ha min goaste Anna med mig på äventyret. Det känns tryggt. Det är ju i ärlighetens namn hon som lurade med mig på det  här i från början.
Vad är #teamrynkeby? 
De samlar in pengar till förmån för barncancerfonden. Alla cyklister som är med betalar allt själva från cykel och kläder till mat och hotell på vägen ner så varenda insparad krona går till Barncancerfonden.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: