Det nya goda livet

2016-07-27
20:55:00

Lövli

Idag har det varit fullt ös hos mina föräldrar. Jag och Gustav började med att springa en runda. Idag klarde han 1,5 km. Då vi sprang lite för nära efter frukost så fick han håll så vi fick stanna till två gånger, helt mitt fel. Men han utvecklas fram och har blivit så duktig.
 
Därefter har vi lekt ute på trädgården, Ida byggde upp hinder så vi har sprungit och hoppat och härjat.
 
Efter ett besök i Ljungby på Sagomuseet (vilket jag inte skulle rekommendera då det inte innehöll sagor i den meningen jag tänker på. Utan mörka sägner, mycket text och lite att göra för främst barnen. Inte vad jag hade förväntat mig) så åkte jag och pappa med barnen till Tuvesjön. Medan  pappa passade barnen vid bryggan så passade jag på att sticka ut och simma i perfekta förhållande. Det var bara lite krusningar på vattnet och temperaturen var så skön. Det fanns en liten ö på sjön att sikta på, därefter sneddade jag över sjön och sen tillbaka. Fram till jag vände tillbaka kändes det riktigt bra. På vägen tillbaka kändes det lite tungt och som att jag simmade sicksack. Jag hade svårt att navigera då det var mulet och precis till höger om stranden låg det en liten båtstrand som fick mig att söka lite fel men det ordnade till sig när jag kom närmre land. 
 
På land kom en man fram och frågade om min safteboiy om jag har den att bara flyta på eller om den fyller någon mer funktion. Alltid kul när folk är nyfikna, jag vet ju hur jag själv är.
 
Tyvärr fick jag inte med någon kamera och kunde ta några bilder så det få bli den "roliga" pulsklockebilden igen.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: