Det nya goda livet

2016-01-20
21:10:23

Insikten fick mig att hoppa till....

Idag var jag på gymmet. Benen skulle få sig en omgång. Jag valde att göra lite färre övningar men fokusera på tungt och rätt. Hade inte all rid i världen på mig lch vägrar stressa när jag tränar.

Dagens övningar fick bli
Sjukgymnastiksövningarna för knäna. 
Marklyft
Liggande benpress
Utfall
"Cykeldrag"
Vadpress med hantlar i händerna. 

Började med sjukgymnastiken 
3x12 men viktmanschett kring vristen på endast ett kilo.. Liggandes på sida och lyfta benet rakt upp. Värsta Jane-Fonda-kicken, fast inte lika högt. 
På rygg likadant
Och sen sittandes på en låda med benen hängandes ner mot golvet och sen lyfta ett i taget rakt ut. Tårna alltid pekandes uppåt så jag spänner vristen. 

Därefter lassade jag på marklyft, för nu skulle det utmanas. Jag körde 3x5. Insåg när kag var klar att jag hade fixat 65kg! Det är vad jag väger. Galet lycklig.

Jag gjorde övningen jag kallar "cykeldrag" med 25kg och lite fler rep 3X8 det är tillräckligt i den övningen. 

Man står med band runt vristen. Fäst vid golvet i en vajer, händerna på en medicinboll. Det får symbolisera ställningen jag har på cykeln. Därefter drar jag benet upp mot bröstet men inte hela vägen upp. Jag stannar när knät är ungefär i 90 graders vinkel. Kanske lite över. Detta stärker momentet i cyklingen när jag drar i trampan. Jag har en länk till ett klipp i ett tidigare inlägg någonstans. 

Därefter liggande benpress, 130kg 3x5 kändes gött! 
Så det var på darriga ben jag genomför gående utfall med skivstång omkring 20kg.
Avslutade med vadpress, 3x8 med 15 kilos-hantlar i händerna. Totalt 30 kg, jag gjorde på golvet istället för på ett ben på bräda som jag brukar. Kändes först lite lätt men balansen fick jobba desto mer. Men kommer troligtvis backa tillbaka till ett ben. 

Jag kan inte fatta att jag numera tar min egna kroppsvikt i marklyft. Helt galet, vilken kick och jag känner att det
Inte är stopp där. Vi öser på! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: