Det nya goda livet

2016-08-14
21:36:22

Kalmar kanalsim

Japp! Nu var det gjort, efter dagar med nerverna på utsidan inför detta så kom dagen igår då det var dags för start.
Vattnet var skönt, 18 grader kändes helt perfekt.
När starten small och vi gav oss iväg kändes det väldigt nervöst och orytmiskt. Jag kände jag var på väg att stressa upp mig. Jag hade hunnit bli lite kall innan så tankarna började fara "oh ska det kännas så här, då kommer det bli jobbigt" men mitt främsta mål med loppet var just att inte stressa upp mig. Så djupa andetag, lugna armtag bara för att hitta rytmen. Då kändes allt mycket bättre och jag kunde veva på.

Simningen under broarna kändes betydligt bättre än jag trodde. Det var inte så farligt strömt i år.
Ute i slottsfjärden blev det en lång krök. Jag var trött och försökte bara rulla på men jag tappade fokus. Se slottet från det perspektivet var ju grymt ;)
När jag klättrade ur vattnet var jag trött och lite yr och då lyckas jag tima så jag fick en mikrofon stucken under näsan och intervjuad. Kaggar inte en aning om vad jag sa. Men väldigt roligt var det. Härligt att få simma ihop med Emma. Hon var fyra minuter före mig. Väldigt gött att ha Patrik och barnen med mig på plats också.
Det här gör vi om :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: