Det nya goda livet

2015-11-17
22:13:47

Wow vilken eftermiddag

Hade en bra dag på jobbet, kör muntliga nationella prov med mina elever nu och det är roligt att göra dem diskutera. Sen när jag kom hem så hade jag aldrig kunnat vänta med det som faktiskt hände. Jag har ju blivit erbjuden en lägenhet nere i Söderåkra. Och nu ska man ju försöka få ihop det med flytt och kanske får in en ny hyresgäst där jag bor nu. Så idag la jag ut en annons på två Facebook sidor och jag har aldrig kunnat drömma om det gensvaret jag fick. Jag suttit stora delar på eftermiddagen och svarat på meddelanden bokat visningstider och skickat bilder. Nu hoppas jag bara att det finns någon som vill flytta in snart. Min förhoppning att kunna flytta in i min lägenhet redan under jullovet. Det hade varit toppen för då har man tiden på sig att ställa iordning och få det som man vill ha det innan vårterminen kör igång. Några verkade riktigt sugna på att flytta in snabbt, Så det borde inte vara några problem bara jag ha min nuvarande hyresvärd med mig. För att tänka på lite annat så gav jag och barnen oss iväg till simhallen ikväll. Jag hade simträning och dom fick leka fritt. Jocke hade bestämt att vi skulle köra 100 intervaller. Det började med bensparkar Frisim och fjärils sparka. Därefter bytte vi också att det på oss handspatlar och dolme. Nu skulle armarna få vad de tål. Det blir mycket fokus på teknik och det går väldigt mycket. Vi avslutade med fyra gånger 100 sammansatt. Utöver tekniken skulle vi nu tänker på andningen. Vi fick inte andas ville att han skulle följa den röda markeringen på linan innanför den betyder ingen aning. Det var svårt... Efter volt vändning så vill man så väldigt gärna gå upp och andas direkt jag vet att man tappar mycket fart då. Så det var mycket givande övning. Men lite läskigt var det efter voltvändningen när det kändes som att luften var slut. Men övning ger färdighet så det är bara att kämpa på. Det resulterade i 1850 m som känns i hela kroppen. Så nu är det dags för återhämtning och sova. Godnatt kära vänner! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: