Det nya goda livet

2015-06-14
19:50:35

Tjoho vilken helg!

Började med en skön fredagkväll. Kag och Madde gick på bio och såg Spy (spion) och fick oss rejält med goa skratt. Några skönt kanske lite extrema men det balanserade upp det bra. 

Fortsatte med en underbar lördag i den småländska skogarna utanför Lenhovda. David drog ut mig på en monsterrunda på åtta mil. Med monsterrunda är det inte distansen utan hur rundan va utformad. Det var backar och backar och när man inte trodde det fanns fler backar, ja då kom det en till :-D 
Jag var trött ÖVERALLT! Men vad nyttigt det va. När man själv verkar bo på Sveriges pannkaka för här är det så sjukt platt. En av backarna hade en 10% lutning och va typ en km lång. Men rundan överlag va jättetrevlig med härlig natur. 
Det enda som gav ett litet dunkel över det hela var när jag höll på att köra av vägen. Vet inte riktigt vad jag gjorde men i en lättare utförslutning tittade jag ner på vänsterhanden och när jag slog upp blicken var jag millimeter från att köra av. Då fick jag hjärtat i halsgropen. 

På vägen hem blev det en sväng till kosta outlet där jag hittade inte mindre än tre par cykelbyxor, nytt linne, väst, sport-top och underkläder. Jag jann även handla sommarpresent till bananen. Längtar tills de kommer hem imorgon 💖


Söndagen hade kanske varit den perfekta vilodagen men icke. 06 ringde klockan och 07:15 bar det iväg med Rebecca (www.xerxes.blogg.se) och hennes två gosiga hästar till Kristvallabrunn för tävling. Mycket intensiv men rolig dag med fyra starter (två på varje häst) 
Jag fick valla den ena hästen medan den andra va på banan och hålla hästar när Rebecca gick banan. 
Jag va geggig, svettig och skitig när jag kom hem men det va en fantastiskt rolig dag.










Hemma igen ville jag ju testa nya cykelkläderna ;-) så det blev en 24,58 km runda. Motvind allan och blåste det inte motvind så kom det kastvindar från sidan, typisk min otur att det ska börja blåsa när jag ska iväg men det va så skönt att bara få rulla på med benen när de stått stilla hela dan och de byxorna jag provade idag toppen i kombination med nya linnet. Kommer bli skönt att cykla i sommar. 



Fatta hur snabb jag kommer bli i dessa ;-)

Skönt med cykellinne. Jag min lille kise <3


Nu vila, mat och krypa ner med en bra bok.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: