Det nya goda livet

2015-07-29
23:03:53

Atea kalmarmilen

Oh vilken kväll. Härligt löparsällskap, härlig publik och inåt var Kina älskade barn på plats och tittade. 
Ida sprang själv lilla kalmarmilen tidigare på kvällen och presterade riktigt bra. Hon hade så kul då nästa år vill hon springa stora Kalmarmilen med mig. Sen så var det min tur. Efter att ha känt mig lite låg ett tag på blotta tanken att prestera började jag återigen könna att jag kunde ladda upp ich tagga till. 
Det blev kanske lite för bra, jag gav mig iväg kvar jag tyckte va ett snabbt men behagligt tempo, tanken va att längre fram falla ner insett lite lugnare tempo men inte för lugnt. Jag ville hamna under 06-tempo. Efter tre-fyra kilometer gick jag ner i det där tempot. Dock hade jag nog chockat kroppen lite för strax efter 5 km passeringen började höger knä ömma. Så jag fick anpassa farten ytterligare.

Emma och hennes dotter Elin (9 år) kom ifatt mig runt 6 km men även om jag ville hänga på så sa knäet stopp så jag lufsade på. Väl på ängö-leden försökte jag mig på en liten tempoökning och kroppen och knät svarade bra så jag försökte hålla lite högre tempo. 

På upploppet möttes jag för tredje gången av tre fantastiska elever från Rinkabyholmsskolan som hejas av hjärtans fröjd tillsammans med sina fäder :-) vilken lycka. Det underlättade upploppet rejält :-) 

Lyckad kväll, nöjda löpare som nu kommer sova gott! 
God natt





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: