Det nya goda livet

2013-03-31
22:02:00

Nina-träning dag 2

Lika bra gick det idag, idag koncentrerade vi oss på hur min sits var och mina händers positioner. Jösses alltså jag har ju suttit helt knäppt på Maja. Jag inser att när jag trott mig sitta rakt på henne så har jag i själva verket suttit bakåtlutad och vad har jag då trigga för signaler hos henne?? Jo springa, springa.... Inte det jag vill. Så nu ska jag jag börja korrigera mig själv.
Imorgon tänker jag ge mig bort till en raksträcka i skogen där Maja alltid bygger adrenalin och löparhjärnan tar över. Nu tänker jag rida den fram och tillbaka och träna på att ta och ge , lirka med tyglarna INTE luta mig bakåt och LÅÅÅÅGA händer. Så nu vet jag vad jag ska göra den närmaste månaden. Nina sa jag skulle träna detta 50 000 ggr innan det sitter rotat i hästen, jag har väl med det jag gjort igår och idag då ca 49 900 ggr kvar :-)

Idag hade jag Ida och Qvintus med mig. Så efter mitt pass så sadlade vi Qvintus och Ida fick rida i ridhuset, kul både för henne och Qvintus när underlaget hemma är som det är, väldigt halkigt för små hovar. Bilder kommer imorgon.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: