Det nya goda livet

2012-03-19
21:16:04

Vind och åter vind

Jupp idag gick vi igenom närmare ett års väder på drygt en kvart. från solsken till hårdvind som medförde regn och gav en åskknall för att sedan börja hagla som övergick i snö sen drog molnen bort och solen kröp fram men den kalla vinden har hållt i sig. Blev ingen ridning idag men hade någon filmat mig så hade jag nog sett ut som en fågelholk när jag såg min transport. Den hade nämligt gjort en 180 graders vändning. Jag insåg när jag kom närmre att jag hade dragit åt handbromsen men inte tillräckligt (uppenbarligen) så nu är den åtdragen rejält och klossar vid hjulen, inga mer chanser här nu :-)

Tyvärr ingen ridning idag, ställde mig och ryktade av henne istället och myste.

Min stackars medryttare lär jag inte se på ett tag heller. Den stackaren tränade i söndags och lyckades då slita av ett korsband... och så säger de att ridning är farligt. Iallafall är det 6-8 veckors läketid och sen rehab så han lär la vara tillbaka i sadeln framåt sommaren.... Nä men förhoppningsvis läker han bra.


PÖZZ PÖZZ
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: