Det nya goda livet

2012-03-29
12:25:37

Maja "Raketen" Daro

Jupp kärt barn har många namn. Detta smeknamn fick damen då hon igår på lektion efter att ha galopperat superduper bra på volten bara kopplade greppet och drog genom manegen så spånet yrde när vi skulle galoppera på spåret och det var någon blandning av först racergalopp för att sedan gå över till travartrav som är såååå bekvämt....inte!

Mina stackars gruppmedlemmar kunde bara titta på och hoppas på att inte komma ivägen för "Raketen" när hon drog fram och Jeanette som står där mitt i ridhuset. Man kan liksom bara volta in och köra runt tills hon saktar av. Usch vad jag skämdes, läser någon så FÖRLÅT. Jag lovar att träna bort detta på henne så ingen behöver få en klump i magen när vi kliver in och så lovar jag att varje g¨nge Jeanette yttra orden "Följ fyrkanten" när vi galopperar så lovar jag att innan jag fått kontrolol på detta så kommer jag att sakta av och trava på innespåret eller helt enkelt göra halt. För igår fanns inte bromsen där den skulle.

Målet med träningen framöver är att:
Ta kommandot i galoppen, kunna galopppera på rakt spår och kunna reglera farten.

Träningstips mottages tacksamt :-)



PÖZZ på er!!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: