Det nya goda livet

2012-06-27
23:30:44

Ut i skogen

Idag tog vi en skogstur jag och Maja, hon tyckte jag var SKTIJOBBIG som hade förhållning i handen och samtidigt drev med skänklarna. Målet är att hon ska få ett större steg, I början ruskade hon mest på huvudet men efter att vi galopperat en sväng kom hon ner på jorden och kom i fin form. Vi tränade lite skänkelvikningar över skogsvägen och och övergångar mellan skritt och trav. Hon brunstar ju, men trots det var hon noll intresserad av Curbitz igår :-( Så imorgon har jag fått tid på ATG kliniken i kalmar för ett ultraljud på henne. Jag hoppas verkligen att de hittar ett ägg som är på G och att det inte är något fel på henne, men hennes beteende mot hingsten har minst sagt varit konstigt :-(

Få välkomna Strimman från Torsås Ryttare tull Gunnarstorp. Han ska gå här på sommarbete och bara ha det gött i fyra veckor nu. Sen ska Maria skritta igång honom innan höstterminen drar igång.

PÖZZ
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: