Det nya goda livet

2012-01-26
17:47:15

Hopp hopp

Igår hade vi hoppning och Jeanette försökte övertyga mig om att det inte är någon skillnad att hoppa i dressyrsadel... det kan jag tala om att det är det visst!! Jag har ett litet dilemma när jag hoppar och det är att jag i ofta lutar mig framåt och då tappar balansen. Igår gjorde jag allt för att sträcka upp mig och tänka på det Nils sa om hur jag skulle fördela vikten...mmm... fick ju bakvalvet på sadeln i rumpan då så jag "puttades" framåt. Så även om det kanske bara är psykiskt så sitter det i så fall j-vligt djupt hos mig :-)
 

Jag tappade lite självförtroendet för om jag verkligen fixar 90 hoppningen på Gamleby. Men jag har pratat med Jeanette och jag ska åka upp med Maja i helgen och hoppa lite och känna på lite höjd och ser hur vi reagerar. Jag tar mitt beslut efter det. Hade varit så jäkla roligt om vi hade fixat 90 cm då hade jag kunnat ut och tävla på riktigt.

Jag tar tipsen åt mig, någon mer som vill hjälpa mig är varmt välkommen med tips!

PÖZZ!! 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: