Det nya goda livet

2012-08-30
21:53:00

Hopp, hopp av!!

Ikväll hade vi lydnadshoppning, väldigt nyttigt för både Maja och mig. Maja superduktig, lite hetsig i galoppen men vad kan man begära när hon inte fått röra sig på fyra dagar. Dock kunde det slutat bättre.

På nästsista övningen skulle vi göra en skarp höger sväng mot väggen runt en sockerbit men jag och Maja missförstod varandra TOTALT (!!) så i stället för att runda eller rida innanför så blev det att Maja hoppade över samtidigt som hon svängde vilket gav en fantastisk katapult-effekt och skickade mig ur sadeln. Jag slog i bakhuvudet rejält men nu i efterhand inser jag ju vilken jäkla tur jag hade, visst är jag öm i nacke och i huvudet men jag bröt inget och Maja är hel :-)
Jag hoppade sista övningen en gång och det kändes bra att ha gjort det.

Och jag har fått ytterligare bevis på att Torsås Ryttare är en fantastisk klubb. Alla jag mötte efteråt frågade om det gick bra och bara det gjorde att läkningsprocessen kickstartade :-) underbara ni ♥

Uj sadeln liiite långt fram :-D det korrigerades kan jag tillägga :-P

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: