Det nya goda livet

2011-03-20
21:28:57

Då var det dags

Imorgon sätter vi igång igen, efter två veckors vila. Såret läker bra och vi börjar försiktigt i skritt. Jag är livrädd att hon ska bli halt. Hon race'ar järnet i hagen med kompisarna utan att bli halt så då borde hon kunna fixa att skritta igång igen.

Vill så gärna tävla. Måste betala Majas licens bara 950kr som jag inte har :-( och vågar inte chansa heller. En månad till sen vet jag förhoppningsvis vad som händer med min tjänst. Men jag har redan lovat mig själv. Får jag inte jobba på Torsskolan så tänker jag inte undervisa alls! JAg känner mig så hemma där. Jag älskar mina elever och kollegorna är helt underbara. Varför när man äntligen känner att man hittat rätt är framtíden osäker.

Det är bara att inse. Att sluta på Linnean och börja i Rödeby var det största misstaget jag gjort. Inte bara att personalen på min avdelning var helt jävla dumma i huvudet och jag lider med vartenda barn som måste vara i deras omsorg utan hade jag haft is i magen och stannat kvar på det stället som jag faktiskt trivdes så fantastiskt bra på så hade jag iallafall haft mina 60% där. Nu står jag kasnke arbetslös till sommaren och vad gör jag då....

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: