Det nya goda livet

2011-06-28
12:07:02

sommaren rullar på

Då var hopplägret avslutat och vi har landat hemma igen. Senare i sommar ska jag definitivt ha med mig Maja hem igen då det kändes fruktansvärt att bara lämna henne på ridskolan helt själv. De andra hästarna gick i en hage i en skog så hon kunde inte se dem :-( Dessutom behöver hon definitivt transport-träningen. Jag märkte att vi inte åkt på ett tag för hon skulle börja bråla givetvis.

Nu i sommar finns det tillgång till transport i alla fall så vi ska träna ett par gånger i veckan på att åka transport. Målet är att kunna lasta själv.

Hur gick lägret? FANTSTISKT, kommer helt klart hoppa mer med den hästen. Nu väntar jag bara på att få hem boken, "Övningar och banor för hästhoppning"
http://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=%d6VNINGAR+OCH+BANOR&title=%d6VNINGAR+OCH+BANOR&fromproduct=False

Jag har aldrig fått henne att gå i så samlad galopp förr. Jag ska på ett dressyrläger i slutet av sommaren också. Hoppas verkligen på att får mer hjälp då. och att jag har råd att köpa mig en dressyrsadel tills dess :-)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: