Det nya goda livet

2011-12-31
10:39:20

Från ridhus till paddock till full galopp

Igår kom äntligen jag och Filippa iväg med våra hästar till ridhuset. Jag var supernervös för sist vi lastade Maja med en annan häst så fick de spelet. Detta gick kalas det var superhärliga i transporten.

På plats visade det sig att de har intensivlektioner denna veckan (vilken påminde mig om att jag har mina nästa vecka... JAg har jobbat alldeles för mycket, hade glömt rumpan om den suttit lös just nu.

Iallafall så var paddockenlektionsfri så vi red in där och tog passet där Jag hade siktet inställt på att jobba Maja i galoppen och det gick SÅ bra!!

Vi galopperade först på stora volterna (var två andra ekipage i paddocken, tre med Filippa och Cash) Sen när vi var själv gjorde jag en galoppövning som Nisse, fatta galopp strax innan kortsidan, galoppera genom kortsidan, sakta av till trav, trava lång sidan, fatta galopp innan kortidan osv. Gick toppen, sen kunde jag dessutom göra en övning som jag inte lyckats med innan. Vi galopperade tre eller fyra språng sen gjorde jag en volt, tre, fyra steg volt och hon fixade detta i ett bra tempo och utan att bryta av till trav ♥ Min duktiga lilla häst. Nästa gång i är i paddocken ska jag helt klart jobba med att galoppera vägar och att då byta galopp när man typ rider snett igenom och liknanade :-)

PÖZZ
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: