Det nya goda livet

2010-05-23
16:15:40

Från noll med kohataren

Jippi då... hämtade Maja i hagen vad har den jäkla busen gjort nu då? Ju kastat båda framskorna... tur att det var båda och planen var ätt rida på mjukt underlag. Nämligen platser där Ria red imåndags. en jättebra hage, jämn och utan en massa gropar och stenar.

Iallafall skulle upp då ville hon inte släppa upp mig först men vi körde lite markdressyr coh till slut så insåg hon att det bara va att ge sig. Kom ner till hagen och skulle börja trava, kändes som att allt jag träna med Maja de senaste två månaderna var som bortblåsta. Hon skulle gena och rusa, hon gjorde en jättemjuk galoppfattning...som givetvis inte var från mig så det var bara att bryta av. Jag fick jobba stenhårt för att få henne att slappna av lite, hon var jättehet. Fundera lite på om det var platsen. Att måndagens händelse (läst inlgget katastrof) satt så färskt i minnet på henne. För jag red henne i Tisdags på lektionen och då var det inga dimmer. Visst kan hon stått och samlat överskottsenergi med men det känns som att det var något mer för när vi red på vägen och var i stället var hon lika lugn som vanligt.

En sak till.... Maja gillar inte kor....hon tror det är konstiga hästar. När de ligger i hagen och inte gör någon så går det bra att kika men fy vilka otäcka varelser de är när de bärja spring och fy, usch när de kommer upp vid staketet. När detta hände var jag på väg med Maja till hagen så jag ledde henne. Kändes som honv ar närmare 180 när hon blåste upp sig...*hihi*
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: