Det nya goda livet

2010-04-18
18:43:00

jogging

Red Maja idag. det är sån kick varje gång för jag känner att jag lär känna henne mer och mer för varje dag. Idag tex tog jag upp henne på den sk paddocken och bara skrittade och travade runt lite. Ville inte att hon skulle få träningsvärk efter gårdagens bravader.

Märks att hon gått på travet för i vänster varv, när vi travar på volt så har hon idén att accelerera innan har jag tagit tag i henne och saktat ner henne men idag provade jag att låta henne hålla farten. det visade sig att hon efter 5-8 meter saktade ner själv och när inte jag tog i henne slappnade hon av betydligt mer. Hoppas på om jag fortsätter så att hon ska kunna börja böja sig innåt och slappna av.

Jag provade även att på rakt spår böja henne utåt. Det gick jättebra i båda varven. Det kändes inte som att hon bara böjde nacken. Men jag behöver någon på marken som kan dubbelkolla det.
Få se om det bär av till tidlektionen på tisdag eller om jag väntar en vecka till. Vill inte äventyra Ullaredsresan på Fredag.

Ge mig gärna tips på hur jag ska få henne att slappna av på volterna.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: